Pierwsze uruchomienie gazowego urządzenia grzewczego
Głównym celem pierwszego uruchomienia jest sprawdzenie, czy wszystkie urządzenia bezpieczeństwa i kontroli prawidłowo funkcjonują. Przed przekazaniem urządzenia do użytkowania, osoba odpowiedzialna za pierwsze uruchomienie, ma obowiązek sprawdzić jego funkcjonowanie.
Aby prawidłowo i zgodnie z wszystkimi wytycznymi uruchomić kocioł, przed wezwaniem serwisu, należy upewnić się że:
- kocioł został podłączony do instalacji c.o. i c.w.u. zgodnie z wytycznymi producenta, a instalacja jest przygotowana do odbioru ciepła (czyli napełniona wodą i odpowietrzona)
- kocioł został prawidłowo podłączony do komina (ekspertyza kominiarska)
- została wykonana próba szczelności instalacji gazu (protokół)
- zostało wykonane odpowiednie okablowanie do podłączenia kotła do instalacji elektrycznej i automatyki zewnętrznej
- posiadacie Państwo kartę gwarancyjną z odpowiednimi wpisami .
Z kim skontaktować się w sprawie pierwszego uruchomienia urządzenia grzewczego?
Pierwsze uruchomienie urządzenia przed rozpoczęciem jego eksploatacji powinno być wykonane, na zlecenie użytkownika, przez Autoryzowany Serwis.
Pierwsze uruchomienie a rozruch urządzenia
Dopuszcza się rozruch urządzenia przez Autoryzowanego Instalatora. Poprzez rozruch urządzenia rozumie się wstępne włączenie urządzenia do pracy. W takim przypadku pierwsze uruchomienie, (jeżeli jest warunkiem udzielenia gwarancji) musi być dokonane w ciągu 14 dni od daty rozruchu a jego koszt pokrywany jest przez producenta. Zalecamy zapoznanie się ze szczegółowymi warunkami dotyczącymi pierwszego uruchomienia, które znajdują się w książce gwarancyjnej urządzenia.
Bezpłatne pierwsze uruchomienie urządzenia grzewczego obejmuje:
- sprawdzenie prawidłowości miejsca zainstalowania kotła
- sprawdzenie prawidłowości podłączeń gazowych, elektrycznych, wodnych i spalinowych (w obrębie urządzenia)
- sprawdzenie zainstalowania zalecanych filtrów,
- uruchomienie oraz regulacja parametrów grzewczych wg wskazań producenta
- sprawdzenie zabezpieczeń
- przeprowadzenie szkolenia użytkownika z zakresu obsługi urządzenia. Na zakończenie instruktażu użytkownik, w obecności Autoryzowanego Serwisu, samodzielnie dokonuje uruchomienia urządzenia i wykonuje czynności regulacyjne przewidziane w instrukcji użytkowania.
Bezpłatne pierwsze uruchomienie urządzenia grzewczego nie obejmuje:
- kontroli poprawności i jakości wykonania całości instalacji wykonanych przez innych wykonawców,
- kosztów dojazdu serwisanta,
- wszystkich dodatkowych prac związanych z montażem i podłączeniem osprzętu zewnętrznego (np. termostatu, zaworu 3-drogowego, czujników temperatury).
Naprawy gwarancyjne
Podstawą przyjęcia zgłoszenia urządzenia do naprawy gwarancyjnej jest :
- czytelnie i poprawnie wypełniona, opieczętowana i podpisana przez sprzedawcę, instalatora oraz klienta Karta Gwarancyjna
- dowód zakupu - (faktura VAT lub paragon), w którym dane pokrywają sie z danymi zawartymi w karcie gwarancyjnej.
- dokonanie pierwszego uruchomienia przez Autoryzowany Serwis i poświadczenie tego faktu w karcie gwarancyjnej;
Brak wymienionych wyżej dokumentów wyklucza możliwość dokonania naprawy gwarancyjnej. W przypadku braku jednego z dokumentów lub okazanie niepoprawnie wypełnionych dokumentów upoważnia serwis do odrzucenia naprawy gwarancyjnej i obciążenia Klienta kosztami naprawy.
Gwarancja nie obejmuje czynności konserwacyjnych oraz usterek i uszkodzeń urządzenia, wynikających z:
- niewłaściwego transportu i magazynowania,
- niezgodnej z instrukcjami producenta instalacji, uruchomienia, eksploatacji i konserwacji,
- uszkodzeń mechanicznych,
- zanieczyszczenia gazu, wody lub powietrza,
- zaistniałych odchyleń parametrów napięcia elektrycznego, gazu lub wody od wymagań obowiązujących w Polskich Normach,
- powstałych w wyniku działania nadmiernego ciśnienia wody (powyżej 0,6 MPa),
- wad instalacji, do których jest podłączone urządzenie,
- wad wynikłych z nieszczelności połączeń instalacji spalinowo – powietrznych,
- uzupełnienia wody w instalacji c.o. przy nagrzanym urządzeniu,
- zamarznięcia wody w urządzeniu,
- innych uszkodzeń powstałych nie z winy producenta,
- zwykłego zużycia w trakcie eksploatacji ( elektroda zapłonowa, uszczelki).
Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową.
W przypadku zmiany miejsca zainstalowania kotła w okresie gwarancyjnym, zachowanie jej dalszego biegu wymaga ponownego odpłatnego wykonania pierwszego uruchomienia w nowym miejscu jego pracy.
W przypadku nieuzasadnionego wezwania Autoryzowanego Serwisu, koszty związane z jego przyjazdem w pełnej wysokości pokrywa użytkownik.
Gwarancja
Gwarancja jest umową cywilno-prawną zawartą pomiędzy Producentem, a Kupującym. Jej ustalenia zawarte są w Warunkach Gwarancji z którymi prosimy uważnie się zapoznać.
Przeglądy gwarancyjne
Większość gazowych urządzeń grzewczych w okresie gwarancyjnym wymaga tzw. przeglądu gwarancyjnego. Szczegóły znajdziecie Państwo w karcie gwarancyjnej.
Trzeba pilnować tych czynności, gdyż w tej branży jest podobnie jak w branży samochodowej - nie wykonanie obowiązkowego przeglądu skutkuje utratą gwarancji. Dlatego jeśli urządzenie ma posiadać ważną gwarancję należy wykonywać właściwe przeglądy. (Przykładowo przy kotłach gazowych raz w roku. Oczywiście wszystko zależy od producenta). Należy też zadbać, aby przeglądów tych dokonywał Autoryzowany Serwis.
Koszt przeglądu ,dojazdu oraz ewentualnych materiałów eksploatacyjnych pokrywa Użytkownik.
W zakres czynności wykonywanych podczas przeglądu wchodzi sprawdzenie i konserwacja poszczególnych podzespołów urządzenia.